Inspiration & workshops Kravkurser

Krava på en chatbot – online

Välkommen till en en kort-kurs då du praktiskt får prova på att kravställa på en chatbot samt se exempel "live". Just nu ges kursen enbart på distans.

Boka online Dela länk

Krava på en chatbot

En chatbot är en virtuell assistent som kommunicerar med användare främst genom text, men även tal. Chatboten simulerar en konversation som om den vore en mänsklig person. Ofta är den integrerad på webbplatser och andra applikationer. Det blir mer och mer vanligt på hemsidor för att kunna hantera frågor från kunder och användare.

På denna 2-timmars kurs kommer du att lära dig att ta fram krav på hur din chatbot ska bete sig och svara i olika situationer. Det blir stort fokus på samarbete och diskussioner i grupp och det är du och din grupp som gör kursen tillsammans med av handledaren.

Kursen leds av Helén Alseby, Inforeq, som har byggt en chatbot utan programmering med hjälp av verktyget IBM Watson Assistant. Till vardags arbetar hon som agil produktägare samt krav- och verksamhetsanalytiker.

Självklart genomför vi även denna kurs företagsinternt eller on-line på distans. Skicka e-post till info@kravxperts.se eller ring för att få ett prisförslag utifrån era förutsättningar.

Plats

  • Denna kurs hålls online

Föreläsare

  • Helén Alseby

Pris

  • 975 kr per person exklusive moms

Kommande events

  • sep 18
    KL. 09:00 - 11:00

    Stockholm, Sveavägen 76

  • okt 16
    KL. 10:00 - 12:00

    Stockholm, Sveavägen 76

  • nov 20
    KL. 09:00 - 11:00

    Stockholm, Sveavägen 76

Se fler tillgängliga datum Visa färre

Anmälan till Krava på en chatbot – online

* Obligatorisk uppgift

Boknings- och avbokningsregler Läs mer om våra databehandlingsvillkor här